Paardrijlessen

Leren paardrijden in kleine groepen, is bij ons van groot belang. Rijdt jij al les, maar heb je moeite met:

- Concentratie

- Teveel prikkels

- Heb je angst of ben je onzeker

- Balans

Dan ben je bij ons aan het juiste adres, onze lessen bestaan uit max. 4 ruiters. Dit zorgt voor rust en daarbij is er voldoende gelegenheid om ruiters te begeleiden. Ook kun je bij ons voor privéles terecht (wel op afspraak.) Bij ons duren de lessen 45min, soms is dit iets langer en soms iets korter, dit heeft te maken met hoe hard we hebben gewerkt, het moet voor de ruiters namelijk wel verantwoord blijven. Vaak verliezen kinderen na een kleine 45 min de concentratie, wat aangeeft dat ze voldaan zijn. In onze lessen is het de bedoeling dat je natuurlijk iets gaat leren, wat is er mooier dan iets te leren en een vertrouwens band met een paard opzetten. Doordat paardrijden therapeutisch werkt, zijn de lessen ook zeer geschikt voor kinderen/volwassenen met bijv. ADHD,ADD,Autisme, PDD-nos, hyperactief of bijv hoogbegaafd. Er zijn dan ook 10 redenen waarom je eigenlijk al met een paard moet gaan werken/omgaan

1. Grenzen leren kennen, die (nog) niet aangegeven durven worden

2. Jezelf uitdagen

3. De zorg voor dieren

4. Vertrouwen ontwikkelen

5. Omgaan met telleurstellingen

6. Controle krijgen over ademhaling/spierspanning en ontspanning

7. Band opbouwen met een dier

8. Voelen, Luisteren en Kijken

9. Je doet het niet alleen

10. Een paard oordeeld niet of verwacht niks.

Wil jij dit ervaren? Neem contact met ons door ons te mailen!

Stichting-inhet-zadel@hotmail.com